torsdag 27 november 2008

Neon Neon


Gick upp sju i morse. Fastnade vid youtube olämpligt nog ett par minuter innan duggan så jag fick mer eller mindre panik ner till bilen. Jag hann dock. Och nu är den över. Det gick nog bra. Tror jag. Hoppas jag.

Lade mig för att sova ett par timmar när jag kom hem. Kändes som om jag var bakfull eller något, är verkligen inte van vid att sova så lite/gå upp så tidigt. 

Nu har jag käkat god Kelda soppa, Chicken Caribic, med broccoli och majs och sett två avsnitt Sex And the City.

Satte just på Genius spellista utåfrån Metronomy - Back On the Motorway. Andra låten i spellistan var Neon Neon - I Lust U och den fick mig på ett himla skönt humör. Den passar väldigt bra in på sinnesstämningen just nu - duggan är bakom mig, (en känsla av en riktigt stor och avstressande utandning) och jag har en efterduggafest att se fram emot ikväll (fredagskänsla). 

På tal om Neon Neon. Jag hamnade i samma hiss som Gruff Rhys en gång. Det va kul. Men inte på det sättet. Mer "ah, det är du som är Gruff... hej...". 

Bilden ovan är från deras spelning på Accelerator i Stockholm 2008.

3 kommentarer:

  1. haha, jag har också ätit Kelda idag.
    Jag hoppas du får det trevligt i Stockholm, ett tips är dock att handla gott te antingen på söder, i deras fantastiskt gulliga och nostalgiska lilla teshop, där du kan få riktigt "söderte;)", annars så finns en liknande på Odenplan där också butiken "KattKatt" finns som är perfekt för katter och kattälskare!
    Nåväl, NK har nog den finaste julskyltningen!
    Håller just på att tampas med svåra beslut, min handlerade tycker ju absolut att jag ska komma till Astrid Lindgrens...
    puss på dig
    ps. snygga bilder!

    SvaraRadera
  2. om du läser min, så läser jag din! haha
    kram och fin blogg(=

    SvaraRadera