söndag 23 november 2008

Lightspeed Champion

Devonte Hynes är en hyvens snubbe. 

Lightspeed Champions första skiva Falling Of The Lavender Bidge lanserades i januari 2008 och sitter fortfarande helt rätt i ipoden. Jag brukar göra en spellista med "genius" och då kommer ofta låtar av Lightspeed med. 

Ett stort problem som vi musikälskare ibland stöter på och som vi inte gärna pratar om, är när vi vet att vi vet vilken låt/artist det är, men kommer bara inte på just för tillfället, det vi egentligen vet. Exempelvis; historia har visat att varje gång en låt av Lightspeed slumpvis spelas i min ipod tänker jag "detta låter som Ed Harcourt, men det kan inte vara honom, vafan, vem är det då?" varpå jag måste vira upp min tio meter lång hörlurssladd som är virad runt min ipod för att återigen konstatera "jamen, såklart, det är Lightspeed, denna gången med". Skitstörigt. 

Dagens (nattens?) låt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar