onsdag 12 november 2008

Caught In The Trees


Damien Jurado är en artist som jag har lyssnat på länge. Jag minns tillbaka till tiden i gymnasiet med Kazaa light och 5 GB hårddiskar. Låtarna från den tiden är duktigt otaggade och ligger lite var stans i mitt annars så välsorterade iTunesbibliotek.

Damien Jurado klassas tydligen i facket av singer/songwriter, indie, american och folk. På Damiens senaste skivan Caught In The Trees som släpptes i september detta året gästar bland annat skönsångerskan Jenna Conrad. Det är en höstig skiva och jag rekommenderar den starkt.

Damien spelar på Debaser på fredag. Det är gratis innan 22.00. Det känns nästan som en personlig förtida julklapp från Debaser till mig. 

Ååh, tack! Det var precis vad jag önskade mig!

Dagens låt får bli Damiens förmodligen mest kända låt från skivan Rehearsals for Departure:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar