lördag 15 november 2008

Milosh



Såg jPod på tv precis. När jag i somras var hemma hos en vän till mig såg jag att han hade boken och jag blev för första gången på väldigt länge sugen på att läsa. Jag ville låna den men det fick jag inte, vet inte om han var rädd att aldrig få se den igen eller om han ville ha med sig den på sin jorden-runt resa som han är på nu. Haha. I vilket fall som ska jag nog köpa den, kan vara kul att läsa lite för omväxlings skull. 

Serien var bara måttligt underhållande men den hade riktigt bra musik. Låten i slutet av avsnittet älskar jag. Jag kunde bara inte komma på vilken det var. Leta igenom alla låtar av Apparat jag hade men det var ingen av dem. Efter lite googlande (gotta love google) visade det sig att det var Milosh. 

Både Apparat och Milosh gör fantastisk bra elektronisk ambient musik. Mysigt både att lyssna på hög volym när man ligger i sängen och filosoferar, eller att ha på lite lägre volym för att agera bakgrundsmusik till en pluggsession. Ett hett tips alltså.

Dagens låt är låten i jPod som fick mig att skriva detta inlägg. Dock hittade jag bara ett ljudklipp så det blir ett smakprov på den låten. Men fixa skivorna, jag lovar att det är bra.


Okej jag länkar en annan bra låt av Milosh, i full version. Låttiteln tillåter den lyssnare som varit i Thailand att återuppleva en del känslor och minnen. Fantastiskt passande musik. 


Och till sist, fan va snyggt foto till skivomslaget på Miloshs skiva Meme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar