måndag 10 november 2008

I kväll i Lund


Lund. Staden. Kollektivet...
Sitter i lägenheten och kan inte förmå mig själv att öppna de dammiga böckerna som är nedklottrade med anteckningar och gulmarkeringar. Blotta existensen av dessa krumelurer får mig att må dåligt. Dels för att de irriterar mig dels för att irritationen irriterar mig. 
Jag tar ut ilskan på min katt som försöker lapa i sig gammalt duschvatten från badrummet. Ett skrik och hon springer ut med svansen mellan benen och hoppar skyldigt upp i sin korg. 
Om ändå jag av så enkla medel som lite hotelse, hade kunnat få en sådan raketenergin  att göra det jag borde göra, eller åtminstone inte det jag inte borde? För jag vet ju vad jag borde. Jag vet ju vad som är bäst för mig själv. Det vet inte hon. Stackars katt... 

Bild: Marina Siljehav

2 kommentarer:

  1. Haha,

    tur jag inte var hemma, annars hade kanske jag också åkt på däng :)

    kyss

    SvaraRadera
  2. fan va kul att du börjat blogga:)

    SvaraRadera