måndag 24 november 2008

Godtrosskydd



Jag får en känsla av att min katt är lika förtjust i mitt plugg som jag är just nu.

På torsdag är duggan. Jag oroar mig förmodligen mest över problemet i att jag ska ta mig upp vid halv sju på morgonen för att cykla i iskallt väder till var det nu är jag ska ha duggan. 

På fredag åker jag till vår huvudstad för att mysa omkring. Åker hem på måndag igen. Funderar på att gå och se Metronomy på Debaser Medis på fredagen. Övriga planer är att besöka coola vintage-butiker, köpa julte på NK, hjälpa min lillasyster sminka sig inför sin bal, käka på myisga restauranger och eventuellt besöka Erica i Uppsala. Ska bli riktigt kul att komma iväg, stockholm är en så fin stad. Hade varit fint om  jag blev klar med all julshopping dessutom, eftersom jag själv ska stå i butik hela julen. Kan lätt bli  julklappar från MacSupport till hela familjen annars.

Jag har lyssnat på ett par riktigt bra album på det senaste. Tipsar om följande;

Milosh - iii. Har först nu laddat ner hans skiva från i år, och inte blir man besviken!
Seagull - Goodbye Weather. Härligt mysig skiva. Lite i stil med Bon Iver. 
Malbec - Dawn Of Our Age. Jag tänker Stars och Postal Service. Bara 592 lyssnare på last.fm?!
Dent May - The Good Feeling Music of Dent May & His Magnificent Ukulele. Härligt och glad skiva med en hel del ukulele och Jens Lekman/Magnus Carlsson (Weeping Willows) sång. Passar bra nu i juletider.
Ben Kweller - Changing Horses. Samma gamla Ben, lite mer country denna gången.
The Middle East - The Recordings Of The Middle East. Sigur Rós goes Mew goes Minor Majority, mustig mystik varvat med lätt vacker sjönsång, väldigt bra och även här ofattbart att det endast är 814 lyssnare på last.fm.

Dagens låt 


Och ja - titeln är lagom omotiverad. Ville bara visa på hur tramsig man kan bli när man inte sovit på länge och läser juridisk litteratur. Mycket lustigt, innit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar