lördag 18 april 2009

Live from Stockholm!


Jag kikade på Benes blogg och såg ett youtube klipp med en dam som sjöng som en ängel. Hon påstod sig vara 47 år men såg snarare ut som 64. Det fick mig att tänka på den härliga låten "When I'm 64". Om jag hade haft ett radioprogram hade vågrätt fem, 10 bokstäver lätt varit The Beatles.

Idag ska vi till medborgarplatsen för att fixa lite foton till Dissidenten, Juridicums prestigefyllda skoltidning, och sen ska vi till Moderna Museet och se en fotoutställning av den tyska fotografen Andreas Gursky.

Vidare på kvällen är det självfallet Debaser som gäller. Spelar gör Dent May (som jag har skrivit lite snabbt om tidigare) och Roses Kings Castles (skapad av trummisen till Babyshambles). Förstnämnda har jag sett fram emot att se ett tag men Roses Kings Castles är för mig ett relativt nyfunnet band. De låter faktiskt inget som Babyshambles, och tur är det. Jag ogillar starkt när man försöker "rida vågen" som jag valde att uttrycka det sist. Nej, Roses är glada, poppiga och jag drar hellre liknelser till band som Badly Drawn Boy än till sega Pete Dohertyfrontade band. Det ska bli kul att se dem, tror dessa två band tillsammans med Bene och Sanna (Freaks N Geeks) bakom DJ-båset samt lite Captain Morgan i mina ådror kommer göra min lördagnatt helt fantastisk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar