onsdag 29 april 2009

Basement Jaxx - Raindrops

Basement Jaxx är ett band jag inte lyssna på var dag direkt. Men då det kommer till partylåtar är de alltid ett säkert kort. Take Me Back To Your House är än idag en låt som jag gärna spelar när det är fest.
Nu kommer Basement Jaxx med en ny skiva. Den förväntas släppas i maj eller juni. Det finns olika anledningar att se fram emot denna. En är att Santogold, Lightspeed Champion, Yoko Ono och Yo! Majesty gästspelar på skivan. En annan är att låten Raindrops bådar gott. Men om jag känner Basement Jaxx rätt så lär detta vara en av få låtar som kommer tilltala mig. Jag gillar att de väljer att variera sig på sina skivor med olika gästartister, den ena låten är sällan den andra lik. Men i min smak tar de alltid med ett par ganska dåliga låtar på varje skiva, och det gör att man tröttnar ganska så snabbt. 
Recensenter talar om en comeback för Basement Jaxx. Vi får väl se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar