lördag 10 januari 2009

White Lies


Det har blivit en hel del musik här på den senaste tiden. Det kan bero på att det är ungefär det enda jag hinner uppleva när jag pluggar. Igår var jag dock för andra gången i mitt liv på en ishockeymatch. Malmö har ju en ny maffig arena så den besökte vi i samband med min pappas födelsedag. Glömde kameran hemma tyvärr, hade varit roligt att visa er lite foton.

White Lies då, med skivan To Lose My Life från i år, låter som en bättre och mer seriös version av Franz Ferdinand/The Killers. Detta är bra och jag längtar efter att få spela denna skiva på riktigt hög volym på fredag efter min befarade tentamen i civilrätt, den sociala dimensionen.

Dagens låt


Tips; här hittar ni en gratis nerladdning av Unfinished Business.

3 kommentarer:

  1. Ja, verkligen. Har haft en White Lies-förmiddag. Sedan damp Morrisseys nya ner. Och jag fick damp.

    SvaraRadera
  2. Jag hörde att den skulle vara tråkig, håller du med? Har hört ett spår, I'm Throwing My Arms Around Paris, och det låter faktiskt lite halv-B.

    SvaraRadera
  3. Hallå! Nej, håller definitivt inte med. Visst, I throw my arms around Paris, är lite småsåsig. En klassisk Morrissey-ballad, fast i nte en av de bättre. Men annars är jag nöjd. Å andra sidan så är jag hyfsat total-okritisk när det kommer till Morrissey...

    SvaraRadera