fredag 2 januari 2009

Årslista Album

Okej, då ska jag äntligen ta mig ork att presentera min lista över 2008 års bästa skivor. Den visade sig bli ganska lång för jag ville inte utelämna något men det har säkert blivit så i alla fall  och jag kommer säkert ångra denna lista väldigt snart. 
1. Kings of Leon - Only By The Night

2. Fleet Foxes - Fleet Foxes

3. Glasvegas - Glasvegas

4. Ra Ra Riot - The Rumb Line

5. PlayRadioPlay! - Texas

6. M83 - Staurdays = Youth

7. Sigur Rós - Með Suð í Eyrum Við Spilum Endalaust

8. Electric President - Sleep Well

9. Crystal Castles - Crystal Castles

10. Hot Chip - Made In The Dark

11. Cat Power - Jukebox

12. Malbec - Dawn Of Our Age

13. Lightspeed Champion - Falling Off the Laveneder Bridge

14. Cocoon - My Friends All Died in a Plane Crash

15. Ratatat - LP3

16. Noah & The Whale- Noah & The Whale

17. Black Kids - Party Traumatic

18. Milosh - III

19. MGMT - Oracular Spectacular

20. Lambchop - Oh (Ohio)

21. Islands - Arm's Way

22. Frightened Rabbit- The Midnight Organ Fight

23. Of Montreal - Skeletal Lamping

24. Okay - Huggable Dust

25. Bon Iver - For Emma, Forever Ago

Kan lägga till att jag anser att Frightened Rabbits och Electric Presidents album har blivit grymt underskattade och Bon Ivers lite väl hypat. Nämnas skall också Santogold och The Teenagers som gjort väldigt många låtar för mig att dansa till, det gillas!

2 kommentarer:

  1. Thank you for the music... äntligen kan jag uppdatera mig med lite ny bra musik, har döpt spellistan till Marina, hahaha
    /Eva lördagskollegan

    SvaraRadera
  2. Hej Marina. Fin blogg och bra lista. Vi verkar ha en del gemensamt (musik, skåne) och väldigt mycket ogemensamt (ålder, kön). Jag har också gett mig i kast med en bästa-lista. Om du vill, så kan du ju titta in på min blogg;
    http://bjornsalldelesegnabloggommusik.blogspot.com/

    SvaraRadera