måndag 15 december 2008

Sluttramsat


Nu får det va sluttramsat i denna blogg! För ett tag i alla fall...

Idag är det nästan exakt en månad  till min tenta så det börjar bli dags för att upprätta ett pluggschema. Med tanke på att jag inte har läst en enda bok under terminen har jag en del kurslitteratur att ta mig igenom. Dessutom är det jul, jobb och nyår som tacksamt kommer emellan mig och mitt plugg. Och Ratatat på onsdag. Och spontanköp av biljetter till Coldplays konsert i sthlm nästa år. (Det ryktas ju om att det blir deras sista turné så man får väl passa på...) Och facebook. Och min lättja, fast den är jag mindre tacksam för. 

Ratatat släppte skivan LP3 i år och jag har sett att den har lyckats ta sig in på ett par top 20-listor för 2008. Jag tycker den är bra, men jag gillar deras Classics bättre, för där är min favorit Wildcat. Det ska bli kul att se dem. Skulle sett dem förra året men då var det snöstorm så jag kunde inte ta mig in till Malmö. Heja Skånetrafiken!

Dagens låt

2 kommentarer:

  1. Åhhh tentaplugg och pluggschema, varför kan man inte bara få njuta lite av jul och nyårsledigt, rätt var det är så sitter man väl där och smyger med lagboken i väntan på tomten ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja precis. Så jäkla synd om oss. Sen är det pang på med skatterätt. Ingen ro och ingen vila...

    SvaraRadera