söndag 16 augusti 2009

WOW


Jag är helt slut.

Bäst på Way Out West i år: mig själv, för att jag tog med mig gummistövlar.

Bäst på Stay Out West: Final Fantasy

Sämst på Way Out West i år: packat med folk och mindre toaletter än förra året.

Sämst på Stay Out West: de mil långa köerna och risken av att inte bli insläppt, ett problem som har konstaterats ändå från starten av Way Out West för tre år sen men som fortfarande inte har funnit en annan lösning.

Ett minus riktas dessutom till Lily Allen (eventuellt hennes ljudtekniker kan hållas medansvariga) eftersom micken var för låg de första låtarna och stackars späda Lily drunknade i ljudet från trummorna och basen.

Dessutom har jag en teori om att fredgasbiljetterna som påstods ha sålt slut endast var ett PR-trick. Detta för att folk nästa år ska känna sig manade att köpa biljetter "eftersom de sålde slut förra året". Jag tror faktiskt de vinner mer pengar i PR genom att säga att fredagsbiljetterna är slut klockan 20.00 på fredagkväll än att låta de få som efter detta klockslag vill ha en fredgasbiljett få köpa en. Men mig lurar de inte.

Mer om Way Out West en annan dag, och framför allt bilder. Idag bjuder jag på min favorit, Owen, som jag hoppades på att få ett snack med, men han smet.


Bilder: Final Fantasy i Annedlaskyrkan av Marina Siljehav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar