tisdag 18 augusti 2009

Sukis


Har legat hemma med en mage som krånglar idag. Den har bråkat med mig lite mer än vanligt på den senaste tiden, och idag kändes det extra jobbigt. Jag skulle nämligen ha jobbat och funderade på att se A Camp på malmöfestivalen, jag har nämligen aldrig sett Nina Persson live och tänkte att det kunde vara en upplevelse trots faktumet att jag inte gillar A Camps verk per se. (För er som inte vet; Nina Persson sjunger i The Cardigans. Denna förtydligen kändes nödvändig då jag just fick förklara detta för en nära vän.)

På WOW i helgen berömde jag förresten Peter Broderick för hans fantastiskt ljuva framträdande i Annedalskyrkan. Hans konsert var riktigt j*vla grym och han fick stående ovationer flertalet gånger. Jag frågade om han inte skulle komma till Malmöfestivalen eftersom jag hade ett svagt minne av att jag läst det för någon månad sen. Han erkände att han skulle ha gjort det men var tvungen att ställa in. Mysko. Men han lovade, efter min uppmaning, att komma till Malmö vid ett annat tillfälle. Vi får väl se =)

För övrigt släpper Imogen Heap (sångaren i Frou Frou) en ny skiva i slutet av Augusti vid namn Ellipse. Missa inte. Hon är för rolig. Kolla in hennes videoblogg på myspace. 


Bilder: Peter Broderick i Annedalskyrkan av mig. 

2 kommentarer:

  1. Jag har sett Peter Broderick två gånger nu och han är så jävla fantastisk. Owen går såklart inte av för hackor han heller. Synd bara att Annedalskyrkan helt och hållet verkade sakna ventilation.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, det va ruskigt kvavt och alla svettades, i synnerhet Peter och Owen. Jag satt längst fram och fotade, så nu har jag inandats deras fotsvett, avis? ;)

    SvaraRadera