tisdag 18 augusti 2009

Lily Allen

Lily Allen - It's Not Me, It's You är en riktigt bra skiva. Producerad av Greg Kurstin som har gjort mycket annat bra och denna skiva är inget undantag. Skivan innehåller flera trallvänliga spår, Måns anser att det inte finns en enda låt som är dålig och jag är nog beredd att hålla med. Jag gillar hur hon sjunger om ganska "hårda" saker men på ett väldigt oskyldigt vis. Sockersöt är hon och gillar att visa sina bröstvårtor. Ironiskt då hon i låten The Fear sjunger om att blotta sig och att "det är skamlöst men att alla vet att det är så man blir känd". Ironiskt kanske är fel ord, självinsikt är kanske vad det handlar om. Eller så är det bara humor. Funkar gör det tydligen, en bild på henne tagen av Emma Svensson där man tydligt ser di små, fick en halv miljon besökare, om jag inte minns fel.

Lily Allen är ett sådant "myspace-fenomen" som folk brukar prata om. Om du skulle ha missat henne så lyssna på Everyone's At It, The Fear, Fuck You, Not Fair eller.. ja, vilken låt som helst på It's Not Me, It's You

Foto: Lily Allen med bröstvårtor på Way Out West 2009, av mig. (Hur många besökare får jag?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar