fredag 6 februari 2009

Oh no...

Jag har blivit "umanad" av Annika. Utmaningen går ut på att avslöja sju sanningar om sig själv på sin blogg och i sin tur utmana sju andra bloggare. 

Sju sanningar? Det finns mycket om mig som är sant. Vad ska jag välja att skriva? Det är ju ingen tillfällighet att det jag väljer att skriva också är vad jag vill att ni ska veta om mig. Detta kan leda till att jag skriver att jag är bäst, snyggast och smartast. Det är i min värld sanning och dessutom viktigt att känna till. Men skulle jag skriva så skulle till och med den sämsta hobby-psykologen snabbt märka en annan egenskap; självhävdan, vilket i många böcker grundas på dåligt självförtroende. Denna felaktiga uppfattning blir oundviklig som en bieffekt av att människor väljer att reflektera och skapa sina egna uppfattningar. Jag har inte dåligt självförtroende, så därför väljer jag att inte skriva att jag är bäst, snyggast och smartast. Ska jag skriva något roligt? Eller i mitt fall sarkastiskt? Så att ni förstår att jag start ogillar bloggutmaningar? Kanske ska jag skriva uppenbara saker som att jag har brunt hår och fyller år i april. Eller vill ni för nöjes skull läsa pinsamheter likt en och annan SE&HÖR-blaska. 

Nu kanske ni inte hängde med vad jag gjorde här. Så jag gör det enkelt för er:

1. Jag överanalyserar mycket och ofta
2. Jag är självgod
3. Sarkasm är min vapensköld
4. Jag ogillar bolggutmaningar
5. Jag har brunt hår
6. Jag fyller år i april
7. Jag och en vän delade taxi med Ebbot (sångare i TSOOL) och han trodde vi ville följa med honom till hotellet. Yak!

Som en åttonde punkt kan jag nämna att jag gillar att sprida min smärta till andra. Så grattis 
Bene, Sus, Sanna, Johan, Mina, My, och Moa, jag utmanar er att skriva sju sanningar om er själva. Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar