onsdag 18 februari 2009

Jag blåser i glaset. Gör du?

Jag har en vana av att alltid blåsa i glaset innan jag häller i dricka. Det är en riktigt gammal vana som uppkom då jag var kanske 12 år. Varför jag började med det vet jag inte riktigt, vi hade väl dammiga glas. Jag kommer ihåg att jag uppmärksammande detta beteende en dag då jag var cirkus 13 och bestämde mig för att sluta. Så jag hällde upp mjölk utan att ens titta i botten av glaset. Jag tog en klunk. Sen tittade jag i glaset och såg något svart simma omkring. Jag visste inte riktigt vad det var, det där svarta, men jag visste att jag inte ville ha det där och blev förbannad för att jag inte hade blåst. 

Sen dess har jag haft, enligt mig, en befogad anledning till att blåsa i glaset. Det är inte knäppt, de är en säkerhetsrutin för att skydda mig mot små svarta omkringsimmande objekt. 

Denna historia ligger till grund för idén jag fick till detta foto. Jag tycker den är ganska rolig, vad tycker ni?

Bilden ses bättre här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar