torsdag 29 mars 2012

Vår


Våren är bra underbar! Det är första våren i vårt hus och det är så spännande att se hur allt som gömt sig i gräsmattan nu ploppar upp på de mest oväntade ställena. Jag har bokstavligt talat suttit och tittat på hur vinterkrokusen vuxit och det pirrar till i magen vid tanken på de stora körsbärsträden i full blom!

Jag njuter i fulla drag av våren, ljuset och värmen. Jag har dessutom flera roliga projekt igång, ett av dem är att vi har skaffat kycklingar av rasen Sussex! De är så söta och piper och irrar om kring. Vi har byggt om en del av garaget till hönshus och ska börja bygga ett utehus till dem som de kan gå ut i. Tanken är att de ska få gå fritt på gården när de vuxit till sig, måste bara övertala Lova att man inte leker för våldsamt med dem. I skrivande stund är kycklingarna mellan 2-3 dagar gamla så Lova får inte träffa dem än.

På bilden ser ni en av våra kycklingar. Vi har 9 stycken, men en av dem är väldigt liten och svag så vi är lite rädda för att lillen inte ska överleva. Vi ger lillen extra uppmärksamhet och hoppas på att hon/han blir piggare snart!

Ett annat roligt projekt tänkte jag inte avslöja riktig än. Vi håller på med en hemsida för denna och den ska bli klar innan jag outar den här på bloggen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar