fredag 30 mars 2012

Pip pip!


Sitter en fredag kl 23.30 och hönsar mig. Hönsar är ett nytt verb jag precis kom på som innebär att man googlar efter allt som har med höns och kycklingar att göra! Information och tips och annat. Sen googlar jag också automatiska hönsdörrsöppnare och äggkläckare. Jag vill ha en äggkläckare och fylla den med alla möjliga sorters ägg - jag är helt tokigt hooked! Så jag letar avelsägg främst efter Wyandotte silver/svartrandig (för de är så satans snygga) och Sussex ljus columbia (de jag redan har kycklingar av men vill ha fler för att garantera att vi får en lagom flock av hönor till hösten). Det är inte helt lätt vilket gör det hela ännu mer intressant! Det är så roligt att det snor all min tid. Tid som jag borde ägna åt examensarbetet. Men jag multitaskar, det har jag alltid gjort! Jag kan inte annat än konstatera att det har blivit ett helt annat liv för mig genom att flytta till landet. Helt nya vanor och helt nya möjligheter och jag tycker det är SÅ KUL!

Statusuppdaterinegn på "Lillen": Lillen är fortfarande mindre än alla andra men äter och dricker och inget blod i avföringen, så det är inte coccidios. Lillen andas ganska häftigt men vi tycker att han har börjat få lite bättre balans än tidigare. Vi håller fortfarande koll och ser till att även Lillen får i sig lite filmjölk, vilket jag har läst är ett bra husmorstips för att skydda de små mot coccidios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar