måndag 8 mars 2010

Frukost

Jag börjar helst min dag med vaniljyoghurt, hemmagjord müsli och mango. Och så en kopp värmande te när det är kallt ute. Det finns många teorier om vilken frukost som är bäst. Det är vida skillnader mellan frukostvanorna i norden kontra frukostvanorna i Frankrike och USA. För mig är frukost väldigt viktigt. Rent mentalt vill jag känna att dagen börjar på ett uppfriskande vis, därför gillar jag inte varm och fettrik frukost så som ägg och bacon. Jag föredrar frukt och yoghurt. Fysiskt känns det betryggande att ha något i magen innan jag sätter igång med dagens kraftansträngningar. Det är viktigt med en bra start på morgonen, utan mat i magen luktar man dessutom illa i munnen oavsett hur bra man borstat sina tänder. Så - skippa inte frukosten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar