söndag 17 januari 2010

Statusuppdatering


När man är hemma och mår dåligt får man ibland gjort saker som man tidigare valt att skjuta upp. Idag är en sådan dag och min hemsida är en sådan sak. I skrivande stund sitter min hjärtekatt (läs Måns) och knäcker kod för min skull. Själv sorterar jag, redigerar och organiserar. Känns otroligt skönt att få lite saker fixat inför en ny termin. På måndag börjat jag juristlinjens sjätte termin och jag kan modigt avslöja att just denna termin behandlar de ämnen jag är minst intresserad av; folkrätt, internationell rätt och rättshistoria. Men man vet aldrig, med rätt föreläsare kan det bli riktigt intressant.

Kommande vecka är som vanligt redan fullbokad med "måsten". De roliga måstena (förbehåller mig rätten att kalla "måste" i bestämd form plural för detta) är bland annat: fota nya pressbilder till Freaks n Geeks samt Bene, se The Xx på Debaser samt DJa efter konserten och hålla födelsedags afternoon-tea för Mika i äkta engelsk anda. De tråkiga måstena vill jag inte ödsla tid att tänka på mer än jag måste (bada-bing) och utelämnar härvid dessa.

Bra ny musik:

Broken Bells - samarbete mellan James Mercer (sångaren i The Shins) och producenten Danger Mouse (bl. a. ansvarig för Gnarls Barkley). Skivan kommer i mars, osäkert om de kommer gå under namnet Broken Bells, men musiken bådar gott så håll utkik!

Owen Pallett - får inte längre gå under namnet Final Fantasy med anledning av vår goda vän upphovsrätten. Ny skiva ute vid namn Heartland. Oh, Heartland.

Yeasayer - åååh nya skivan Odd Blood är såå bra!

The Album Leaf - fantastiskt fin skiva, A Chorus Of Storytellers, rekommenderas!

Hot Chip - ni vet vem, ny skiva One Life Stand.

Bild: min söta lillasyster som är så underbar och kommer och piggar upp en när man är nere. Tack Jessica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar