tisdag 2 juni 2009

Windmill - Epcot Starfields


Underbaraste finaste Windmill släpper nytt i år! Det var nu två år sen han släppte kritikerrosade Puddle City Racing Lights som snabbt blev en personlig favorit för många indieälskare, mig inkluderat. 
Nya skivan är vacker som en dag och Matthew Thomas Dillons röst är fortfarande så spröd som ett nori-ark och lika lidelsefull som den ljusaste strängen på en gammal fiol. Fantastiskt genomarbetad och träffar rätt i hjärtat. Låten Sony Metropolis Starts gästar en sångare som låter som Matt Berninger från The National. Jag kan dock inte hitta någon information om vem det är och kan alltså inte styrka mitt antagande, vilket naturligtvis är en frustration. Låten är, som ni förmodligen inte tvivlar en sekund på då jag nyss avslöjat ackompanjemanget med en röst som Matts, helt fantastisk, precis som allt annat Windmill producerar. För att inte lovprisa skivan för mycket från rent subjektiva förutsättningar, ska jag för omväxlings skull rikta en konstruktiv kritik; skivan är bara 40 minuter lång.

2 kommentarer: