torsdag 12 mars 2009

Marina funderar

Jag såg att det inte blir något Accelerator i år, tråkigt men samtidigt skönt. Eftersom jag inte bor i Stockholm besparar Accelerator mig i år lite pengar genom att inte ge mig en anledning åka dit igen. Tur det, såhär i finanskristider. 

Jag sitter och funderar på hur jag rent faktiskt ska orka bo på campingen på Hultsfred. I tält? Samtidigt tycker jag det är märkligt att biljettpriset är uppe i 1490 kr. 

Och så kommer jag att tänka på alla nyvunna danska kunder som kommer in i butiken med ett leende på läpparna, en miniräknare och en idé om att tjäna pengar på Sveriges låga krona. Fine by me, men prata så jag förstår och snåla inte, fram med plånboken, här finns det pengar att spara in!

Jag och min kompis Mika hade ett djupt samtal en dag. Vi diskuterade smeknamn på dem vi gillar och hur dessa smeknamn ofta av någon outgrundlig anledning smyger sig in i våra mobiltelefoner. På speed-dial har jag till exempel Liebeling, tidigare Schnobeli. Vi konstaterade att då dessa personer, som av oss ärats genom ett smeknamn i mobiltelefonens kontaktlista, av någon anledning skulle göra oss ledsna, arga eller irriterade, byter vi genast bort smeknamnet till personens riktiga namn. Vi kan dessutom välja att bara skriva första bokstaven. Har de varit riktigt dumma blir de bara en punkt. På så vis har vi totalt avromantiserat och dessutom straffat kontakten. Jag fortsatte att diskutera detta fenomen med Liebeling. Han kontrade med att istället för punkt kunde man skriva ett frågetecken, och försökte sedan vara lustig genom att säga att jag var ett frågetecken i hans kontaktlista. 1 - 0 till . . 

Jag undrar om Band of Horses, som spelar på Way Out West i år, är på gång med något nytt material. De kan ju inte komma till Sverige och göra samma konsert som de gjorde på Accelerator i Stockholm förra året, väl? Det hade varit uppfriskande med något nytt från grabbarna, och snart är det faktiskt två år sen senaste skivan! 

Det var dagens funderingar. Nåja, ett par av dem i alla fall. Cheers!

Bild: Marina Siljehav. Band of Horses på Accelerator i Stockholm 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar